Elektroniczna Skrzynka Podawcza
Od 1 maja 2008 r. istnieje możliwość składania wniosków do urzędu drogą elektroniczną. Stwarzając możliwość zrealizowania usługi drogą elektroniczną urzędy wyjchodzą naprzeciw potrzebom obywateli/przedsiębiorców ułatwiając im dotarcie do usług publicznych. Wykorzystanie internetu podniesie zaufanie środowisk biznesowych i społeczeństwa do elektronicznej drogi informowania oraz prowadzenia spraw urzędowych.
Aby złożyć dokument poprzez elektroniczna skrzynkę podawczą konieczne jest skorzystanie z systemu ePUAP. W tym celu użytkownik powinien utworzyć swoje konto. Rejestracja i korzystanie z niego jest bezpłatne.
-
umożliwienie wnoszenia droga elektroniczną wszelkiego rodzaju pism, podań, wniosków do Urzędu podpisanych bezpiecznym podpisem elektronicznym opatrzonym certyfikatem kwalifikowanym
-
generowanie Urzędowego Poświadczenie Odbioru (zgodnego z przepisami prawa),
-
archiwizowanie Urzędowego Poświadczenia Odbioru,
-
udostępnianie usługobiorcy (osoby składającej dokument w skrzynce) wglądu przez Internet,
-
akceptowalne formaty załączników to: DOC, RTF, XLS, CSV, TXT, GIF, TIF, BMP, JPG, PDF, ZIP
Wielkość wszystkich załączników dołączonych do jednego formularza (dokumentu elektronicznego) nie może przekroczyć 3MB. -
przekazanie gotowego dokumentu w postaci XML,
-
obsługa przez instytucję publiczną skrzynki podawczej przy użyciu przeglądarki WWW (przeglądanie i pobieranie dokumentów),
Po zweryfikowaniu informacji urząd gminy prześle odpowiedź do wnioskodawcy:
Poniżej znajdują się pliki z instrukcjami użytkownika: