Czas na rower - Budowa ścieżek pieszo-rowerowych w Aglomeracji Opolskiej

Nr umowy o dofinansowanie

RPOP.3.01.02-16-0002/18-00

Data podpisania umowy
o dofinansowanie

27.12.2018 r.

Fundusz

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego

Program

Regionalny Program Operacyjny Województwa Opolskiego na lata 2014-2020

Lider projektu

Miasto Opole

Partnerzy projektu

Gmina Krapkowice, Gmina Prószków, Gmina Dobrzeń Wielki, Gmina Komprachcice, Gmina Gogolin, Gmina Tarnów Opolski i Gmina Strzeleczki

Wartość projektu ogółem

42 689 645,05 PLN

Wartość wydatków kwalifikowalnych

39 855 677,74 PLN

Wartość dofinansowania

31 045 893,21 PLN

Okres realizacji projektu

30.04.2018 r. – 30.11.2023 r.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bez tytułu 940 x 300 px.png

 

Projekt pn. Czas na rower – Budowa ścieżek pieszo – rowerowych w Aglomeracji Opolskiej objął zbiór zadań realizowanych na obszarze AO mających wpłynąć na rozwój zrównoważonej intermodalnej mobilności oraz ograniczenie emisji zanieczyszczeń uciążliwych dla środowiska
i generowanych przez zmotoryzowanych użytkowników dróg, w tym redukcji CO2. W ramach zintegrowanego przedsięwzięcia wykonano ścieżki pieszo-rowerowe na terenie Miasta Opola, Gminy Krapkowice, Gminy Prószków, Gminy Dobrzeń Wielki, Gminy Komprachcice, Gminy Gogolin, Gminy Tarnów Opolski i Gminy Strzeleczki.

Ponadto, wybudowano zatoki autobusowe oraz infrastrukturę towarzyszącą (miejsca
do odpoczynku, wiaty), parkingi Park & Ride (Gmina Krapkowice i Prószków) oraz parkingi Bike & Ride (Gmina Krapkowice, Prószków, Tarnów Opolski oraz Strzeleczki).

Zakres rzeczowy w Opolu objął budowę następujących ścieżek pieszo – rowerowych na terenie miasta Opola:

  • rozbudowę drogi powiatowej nr 2001 O - budowa ciągu pieszo – rowerowego wzdłuż
    ul. Ojca Edwarda Frankiewicza w Opolu;
  • budowę ścieżki rowerowej na odcinku od Pl. Kazimierza do ul. Wrocławskiej;
  • przebudowę chodników wzdłuż ul. Sosnkowskiego (od ul. Okulickiego do ul. Horoszkiewicza)
    i ul. Horoszkiewicza z dostosowaniem do funkcji ciągów pieszo –rowerowych;
  • budowę ciągu pieszo rowerowego wzdłuż Al. Wincentego Witosa;
  • przebudowę chodnika wzdłuż ul. Ozimskiej (od pływalni do ul. Plebiscytowej)
    z dostosowaniem do funkcji ciągu pieszo –rowerowego;
  • budowę ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Budowlanych od ronda przy ul. Składowej
    do ul. Usługowej;
  • przebudowę chodników wzdłuż ul. Tysiąclecia (od ul. Ozimskiej do ul. Grudzickiej)
    i ul. Grudzickiej (od ul. Tysiąclecia do ul. Wschodniej) z dostosowaniem do funkcji ciągów pieszo –rowerowych;
  • budowę ciągu pieszo - rowerowego wzdłuż ul. Opolskiej od istniejącego ciągu przy salonie Lellek Group do granicy Sławic;
  • przebudowę chodnika wzdłuż ul. Nysy Łużyckiej (od ul. Bonczyka do ul. Wrocławskiej)
    z dostosowaniem do funkcji ciągu pieszo – rowerowego;
  • budowę ścieżki rowerowej wzdłuż obwodnicy północnej od ul. Częstochowskiej do drogi transportu rolnego (prawa strona) Ścieżki rowerowe i ciągi pieszo – rowerowe, m. Opole;
  • przebudowę chodników wzdłuż ul. Pużaka (od ul. Sosnkowskiego do ul. Tarnopolskiej)
    z dostosowaniem do funkcji ciągów pieszo – rowerowych;
  • budowę ciągu pieszo - rowerowego wzdłuż ul. Wrocławskiej od ul. Wspólnej do istniejącego ciągu przy CWK;
  • budowę ciągu pieszo - rowerowego w ramach rozbudowy ul. Krapkowickiej na odcinku od
    ul. Bolkowskiej do ul. Krapkowickiej (DK45) wraz z połączeniem z ciągiem od ronda
     im. Politechniki Opolskiej;
  • przebudowę ciągu pieszego wzdłuż ul. Ozimskiej na odcinku od ul. Głogowskiej
    do ul. Tysiąclecia z dostosowaniem do funkcji ciągu pieszo – rowerowego;
  • budowę ciągu pieszo - rowerowego wzdłuż ul. Ojca Edwarda Frankiewicza – lewa strona od ul. Przeskok do ul. Kredytowej.

Zakres rzeczowy w Gminie Krapkowice dotyczył budowy ścieżki rowerowej łączącej halę sportową
im. Władysława Piechoty z południową częścią Krapkowic oraz utworzenia parkingów park&ride
i bike&ride w Krapkowicach. Parking bike&ride przewiduje utworzenie 12 miejsc dla rowerów. Parking park&ride powstał częściowo poprzez odnowienie istniejącego parkingu (36 miejsc postojowych) oraz budowę nowych miejsc parkingowych (2 szt.). Ponadto inwestycja objęła wykonanie instalacji oświetlenia zewnętrznego przy użyciu lamp solarnych LED 5.

Zakres rzeczowy w Gminie Prószków objął budowę ścieżki pieszo - rowerowej wzdłuż drogi wojewódzkiej nr 415 na terenie miejscowości Zimnice Wielkie i Zimnice Małe, wykonanie nowego oświetlenia ścieżki na całej długości planowanej inwestycji, wiaty parkingowej dla rowerów oraz miejsc postojowych typu bike&ride.

Zakres rzeczowy w Gminie Dobrzeń Wielki objął rozbudowę drogi wojewódzkiej nr 457 –
ul. Wrocławska w zakresie budowy ścieżki pieszo-rowerowej na odcinku od skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 454 - ul. Namysłowska do budynku nr 32 w m. Dobrzeń Wielki oraz  budowę oświetlenia ulicznego dla potrzeb przejść dla pieszych. Ponadto w projekcie przebudowano kanalizację deszczową oraz przebudowę istniejących linii napowietrznych telefonicznych na odcinku budowanego ciągu pieszo-rowerowego.

Zakres rzeczowy w Gminie Komprachcice dotyczył budowy ciągu pieszo-rowerowego w pasie dróg wojewódzkich nr 429 i 435, budowy ciągu pieszo-rowerowego ul. Lipowa w Osinach oraz budowy
 i przebudowy infrastruktury drogowej i pieszo-rowerowej ul. Bursztynowej w Komprachcicach. Ponadto wykonano odwodnienie oraz oświetlenie terenu.

Zakres rzeczowy w Gminie Gogolin objął budowę ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż
ul. Wierzbowej w Gogolinie wraz z oświetleniem przejść dla pieszych oraz rozbudową oświetlenia ścieżki rowerowej.

Zakres rzeczowy w Gminie Strzeleczki objął budowę ścieżki rowerowej wzdłuż drogi wojewódzkiej
nr 409, na odcinku Steblów (od granicy gminy) – Moszna z uwzględnieniem przebudowy sieci kanalizacji deszczowej, oświetleniem ulicznym oraz parkingiem bike&ride.

Zakres rzeczowy w Gminie Tarnów Opolski objął budowę ścieżki pieszo-rowerowej wzdłuż
ul. Ks. Klimasa w miejscowości Tarnów Opolski wraz z rozbudową oświetlenia ścieżki rowerowej, budową parkingu bike&ride, wiaty rowerowej oraz przystankowej.