13.2 °C
  • PL
  • EN
  • DE

Szanowni mieszkańcy, informujemy, że w dniu 22.08.2017 (wtorek) Straż Miejska wyjątkowo pracować będzie w godzinach od 7:00 do 19:30.

×

Wyszukaj w serwisie

Harcerze ekologicznie i zoologicznie

Dzięki dofinansowaniu  z gminy Krapkowice Hufiec ZHP Krapkowice zorganizował dwa wyjazdy ekologiczne: harcerski rajd ekologiczny do wrocławskiego ogrodu botanicznego oraz zuchowy rajd ekologiczny do wrocławskiego zoo.

19 października 2014 roku krapkowickie, kilkuosobowe prezentacje poszczególnych drużyn harcerskich wyruszyły na edukację oraz zabawę w ogrodzie botanicznym. Harcerzom towarzyszyły zuchy z próbnej Gromady Zuchowej ,,Pogodne Chmurki” oraz 10 Gromady Zuchowej ,,Wesołe Słoneczka”. Czas  w autobusie minął nam śpiewająco. Wielu uczestników było w ogrodzie botanicznym po raz pierwszy. Wrocławski ogród zachwycił nas przygotowaną już dekoracją oraz atmosferą Halloween’ową. Po zwiedzeniu ogrodu botanicznego zuchy miały czas na zabawę na mini placu zabaw. Podziwianie ogrodu zakończyło się obiadem w pobliskiej restauracji. Przed wyjazdem do domu uczestnicy mieli trochę czasu wolnego na wrocławskim rynku. Największą uwagę przyciągnęła pijalnia czekolady Wedla oraz puszczane bańki mydlane. Spotkaliśmy również bohatera-Spiderman’a. Spędziliśmy również trochę czasu przy każdej z pobliskich fontann. Po udanym, słonecznym rajdzie wyruszyliśmy w drogę powrotną. Wszyscy harcerze i wszystkie zuchy wróciły szczęśliwie do domów

26 października 2014r. trzy Gromady Zuchowe wyjechały do wrocławskiego zoo na przygodę ze zwierzętami. Zuchom towarzyszyły kilkuosobowe delegacje drużyn harcerskich. Mieliśmy okazję zwiedzić i podziwiać nowo otwarte Afrykarium. W połowie zwiedzania zoo zrobiliśmy przerwę na obiad. Wszystkie zuchy po napełnieniu swoich brzuszków powędrowały na dalsze oglądanie zwierząt. Na swojej drodze spotkaliśmy zwierzęta widywane na co dzień: kozy, owce, które mogliśmy pogłaskać oraz nakarmić. Oprócz widoku spotykanych zwierząt widzieliśmy żyrafy, trąbiące słonie oraz głodne niedźwiedzie. Po zwiedzenie całego zoo i krótkim odpoczynku wyruszyliśmy do domu. Pobyt w autokarze minął bardzo szybko i wesoło.

Wszystkie zuchy oraz wszyscy harcerzy z obu rajdów wrócili zmęczeni, szczęśliwi oraz zadowoleni! Były to niestety ostatnie jednodniowe rajdy w tym roku. Następnie jednodniowe wyjazdy szykują się na wiosnę!